Leveranser

Leverans

Elexir Pharma erbjuder följande fraktalternativ:

PostNord Varubrev – Till din postlåda

Paketet delas ut i din postlåda under dagtid. Elexir Pharma reserverar sig för väderförhållanden som försvårar leverans till brevlåda. Elexir Pharma reserverar sig även för dimensionerna på brevlåda, brevinkast, säkerhetsbox samt fastighetsbox. Om paketet inte får plats i din postlåda levereras det till ditt närmaste postombud och du notifieras via PostNord App och via sms/email. 

Leveranstid

Normal leveranstid är 1 – 5 arbetsdagar från det att vi har bekräftat din beställning via e-post. Vid beställningar som registreras under helgdagar räknas leveranstiden från den första arbetsdagen efter avslutad helgdag. Om du inte fått din beställning efter 5 arbetsdagar, kontakta vår kundservice på konsumentkontakt@elexirpharma.se så hjälper vi dig. Skulle Elexir Pharma av någon anledning inte kunna leverera din beställning och har meddelat detta har du möjlighet att häva köpet genom att kontakta vår kundservice enligt ovan.

Outlösta paket/försändelser

Paket levererat till ombud återsänds till Elexir Pharma om det inte har hämtats ut inom 7 dagar från det att paketets ankomst aviserats till dig. Om detta sker debiteras du en avgift på 200 kr för kostnader hänförliga till Elexir Pharma administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket betraktas normalt inte som ett utnyttjande av ångerrätten.

Observera att Elexir Pharma enbart levererar till adresser i Sverige.

Ångerrätt och returer

När du som konsument handlar varor på internet har du som huvudregel alltid 14 dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

Ångerrätten löper från den dag du tagit emot varan och gäller under förutsättning att varan returneras till Elexir Pharma i väsentligen oförändrat skick. Det innebär att du inte får använda varan, ta bort etiketter eller bryta eventuella förseglingar. För att kunna utnyttja ångerrätten bör varan skickas tillbaka till Elexir Pharma i sin originalförpackning.

Mejla oss på konsumentkontakt@elexirpharma.se. Vi behöver följande information:

  1. a) ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)
  2. b) ditt namn och kontaktuppgifter
  3. c) antal och namn på de produkter som önskas returneras

Elexir Pharma skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med Posten Varubrev. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

Elexir Pharma AB
Konsumentkontakt Ångerrätt
Gustavslundsvägen 151E
167 51 Bromma